Behovet for planlegging, koordinering og oversikt har aldri vært større

Tiden er over der noen kunne sitte på sitt (hjemme)kontor å arbeide med sitt. Verden er blitt for kompleks til det og vi er alle avhengige av å samarbeide med andre for å oppnå virksomhetens resultater. Fortsatt hjemmekontor for mange, og gradvis utvikling til en blanding av hjemmekontor og arbeid på kontoret fører med seg to utfordringer. Vi har ikke lenger den samme muligheten til å stikke hodet inn til noen

Les mer...

Måten vi jobber og samarbeider på, formes på nytt

Etter over 1 måned med hjemmekontor og stengt barnehage, har både arbeidstakere og -givere plutselig blitt tvunget til å tenke nytt. Endel ledere føler at de mister oversikt og kontroll, samtidig som en generell og stor usikkerhet har fått et solid fotfeste. Produserer vi minst like mye som «normalt»? Min påstand er et stort JA – og her vil jeg forklare hvorfor og hvordan man får det til.

Les mer...

E-post, møter og planlegging – slik jobber du smartere og mer effektivt

Hvordan kan du øke din personlige effektivitet ved å skille det viktige og verdifulle fra det som haster? Og hvordan kan du som leder jobbe få mer gjort på kortere tid og alltid være i forkant? Noe av det viktigste for å jobbe effektivt, er å skille mellom «haster» og «viktig». Haster handler om tidsfrister, viktig handler om verdier.

Les mer...