Denne personvernerklæringen forteller hvordan KontorTeknologi AS samler inn og behandler personopplysninger.
KontorTeknologi AS ved daglig leder, er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Den behandlingsansvarlige har det øverste ansvaret for å sikre at all behandling og håndtering av personopplysninger skjer i samsvar med gjeldene lovgivning.
Erklæringen inneholder informasjon om dine rettigheter ved lagring av personopplysninger gjennom et kundeforhold hos KontorTeknologi AS, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning.
1 Personopplysninger
For å gjennomføre et kjøp hos KontorTeknologi AS trenger vi navn, adresse, mobilnummer, organisasjonsnummer eller foretaksnummer, firmanavn og e-post.
Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse, holde deg oppdatert med ordrebevegelsene samt kontakte deg dersom det skulle være behov i henhold til din ordre.
Vi er pålagt å oppbevare ordreinformasjon i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes etter ti år. Vi oppbevarer også IP-adressen som er benyttet ved bestilling av sikkerhetshensyn.
For forskjellige formål kan vi trenge andre personopplysninger. Hvilke personopplysninger og formålet med disse er beskrevet her i personvernerklæringen.
1.1 Dine rettigheter
Du har rett til innsyn i dine personopplysninger som KontorTeknologi AS har registrert i samsvar med gjeldende lovgivning. Du kan til enhver tid be om å motta disse opplysningene uten vederlag i tråd med lovgivningen.
Du kan også, når som helst, be oss slette eller rette dine personopplysninger, forutsatt at vi ikke er forpliktet til å oppbevare disse i henhold til gjeldende lovgivning eller andre forpliktelser vi har.
Opplysninger skal utleveres/overføres på en sikker måte. Dersom den registrerte inngir anmodningen elektronisk, og med mindre den registrerte anmoder om noe annet, skal informasjonen gis i en vanlig elektronisk form.
Du kan når som helst trekke tilbake samtykke du har gitt oss. Samtykkene finner du på «Min side».
Du har rett til å klage til Datatilsynet dersom du opplever at dine personopplysninger ikke blir behandlet i henhold til denne erklæringen.
1.2 Arkivering av personopplysninger
Regnskapsloven pålegger oss å lagre transaksjonsdata i 5 år, men for å kunne ivareta kunders rettigheter i forbindelse med garanti og reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven og KontorTeknologi AS sine salgsbetingelser, lagrer vi kjøpshistorikk i 10 år.
1.3 Sikring av personopplysninger
KontorTeknologi AS har gode rutiner og omfattende tiltak for å sikre at uvedkommende ikke får tilgang til dine personopplysninger, og at behandlingen av data skjer i samsvar med kravene i gjeldende lovgivning. Eksempler på slike tiltak er risikovurderinger, implementering av organisatoriske og fysiske tiltak, tilgangsstyring og arkiveringsrutiner, samt rutiner for håndtering av data og oppfølging av forespørsler vedrørende retten til innsyn, retting og sletting.
Du kan være trygg på at KontorTeknologi AS lagrer dine personopplysninger på en sikker måte.
2 Utlevering av varer
Vi samarbeider med Bring, PostNord, UPS og Schenker for transport av varer. Vi utleverer personopplysninger som er nødvendig for at de skal kunne levere varene til deg. Informasjonen som deles med transportørene er navn og/eller firmanavn, adresse, telefonnummer og ønsket utleveringssted. Opplysningene slettes innen 36 måneder.
3 Betalingsløsninger
Av sikkerhetshensyn oppbevarer vi historikk som inneholder IP-adressen vi mottar ordre fra. Betalingsopplysninger hos KontorTeknologi AS er: IP-adresse, navn, adresse, organisasjonsnummer eller foretaksnummer, firmanavn, e-post og mobiltelefonnummer.
Alle systemer som behandler personopplysninger knyttet til betaling av ordre er strengt begrenset til ansatte som utfører nødvendige oppgaver knyttet til ordren.
3.1 Kortbetalinger
Kortnummer oppbevares ikke utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Det er ikke mulig for KontorTeknologi AS å se hele ditt kortnummer i noen av våre systemer etter gjennomført kjøp. Skulle det oppstå problemer med en kortbetaling kan betalingsansvarlige hos KontorTeknologi AS finne de 6 første og de 4 siste sifrene i ditt kortnummer (IIN/BIN nummer) for å identifisere hvilken bank som har utstedt kortet slik at vi kan bistå i å løse problemet.
Velger du kort som betalingsmetode vil betalingsopplysninger og kortopplysninger bli delt med vår betalingsleverandør for kort: Stripe. Betalings- og kortopplysninger blir kun brukt til å utføre en betaling.
Informasjonen du oppgir ved nettbetaling vil kun være knyttet til din kundekonto. Du er selv ansvarlig for å ikke dele ditt brukernavn og passord med andre.
3.2 Faktura
Når du velger «Faktura» som betalingsmåte vil det bli foretatt en kredittsjekk basert på foretaksnummer eller organisasjonsnummer. Det blir ikke sendt noen personopplysninger til noen tredjeparter.
3.3 Leieavtale for Bedrift
Ønsker du å inngå en leieavtale med KontorTeknologi AS vil den personen som søker bli bedt om å benytte sin personlige BankID for å identifisere seg. Vi vil da dele personopplysninger med vår partner Nordea Finance. Opplysningene vil bestå av fødselsnummer og mobiltelefonnummer.
4 Retur / Servicepartnere
I forbindelse med retur og reparasjon av produkter, så samarbeider KontorTeknologi AS med utvalgte servicepartnere. Dersom en vare vi har solgt har en mangel etter reglene i forbrukerkjøpsloven eller kjøpsloven, har kunde rett til å få den reparert kostnadsfritt. Varen blir da håndtert av en av våre servicepartnere, og vi vil dele personopplysninger med servicepartner. Opplysningene vil bestå av navn, adresse, telefonnummer, organisasjonsnummer eller foretaksnummer, firmanavn, e-postadresse, kjøpskvittering(kjøpshistorikk).
I tilfeller hvor varen ikke lar seg reparere kan servicepartner dele kvittering videre med produsent. Dette er for at KontorTeknologi AS skal få melding om at varen kan erstattes med ny eller krediteres.
5 Informasjonskapsler (Cookies)
Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på din enhet når du laster ned en nettside. Disse brukes vanligvis til å forbedre din brukeropplevelse og huske hvem du er, slik at du forblir innlogget.
Formålet med informasjonskapsler er å gi nettbutikken grunnleggende funksjonalitet som sesjonshåndtering, analyse, personalisering og markedsføring.
Førsteparts informasjonskapsler er nødvendige for at websiden skal fungere.
Tredjeparts informasjonskapsler blir brukt til analyser, markedsføring og personalisering av websiden.
Generell informasjon om bruk av informasjonskapslene finner du under punkt 5.1 til 5.5.
5.1 Slik kan du unngå informasjonskapsler (Cookies)
Om du ønsker å unngå bruk av informasjonskapsler kan du stille inn din nettleser til å ikke akseptere disse. Se nettleserens hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at dersom du velger å utelukke informasjonskapsler, vil flere av funksjonene på https://kontortek.no ikke fungere.
5.2 Analyse
KontorTeknologi AS samler inn anonymiserte opplysninger om besøkende på https://kontortek.no til analyse. Med anonymiserte opplysninger mener vi opplysninger som ikke kan spores tilbake til en bruker eller en person. Formålet med dette er å samle inn statistikk som kan brukes for å videreutvikle og forbedre nettstedet. Eksempler på denne type data er: antall som besøker siden, hvordan siden blir brukt, hvor lenge besøket varer, hvor brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes.
Vi samler også inn søkeord som brukes via søkemotorene på websiden. Dette er kun for å forbedre søketreffene og kundeopplevelsen, og det samles ikke inn info som kan spores tilbake til brukeren.
5.3 Personalisering
For å kunne gi deg en relevant og god opplevelse i vår nettbutikk bruker vi funksjoner og systemer for å personliggjøre innholdet slik at det tilpasses deg og dine interesser.
5.4 Markedsføring
Behandlingsgrunnlaget for e-post markedsføring er samtykke.
Vi ønsker at vår markedsføring skal oppleves relevant og verdifull for deg til enhver tid, derfor vil innholdet som oftest være tilpasset deg. Vi samarbeider med utvalgte partnere for å få til en god løsning knyttet til e-post forsendelser.
Vi og våre samarbeidspartnere sporer annonser for å vite hvilke annonse du har sett på nett, og hvilke produkter du har sett på hos oss. Med dette kan vi tilpasse butikken etter dine interesser, og vise deg relevante annonser ved neste anledning.
5.5 Personopplysninger til tredjepart
KontorTeknologi AS vil ikke dele, selge, overføre eller på annen måte utlevere dine personopplysninger på andre måter enn beskrevet i personvernerklæringen. Dine data vil kun deles hvis vi er rettslig forpliktet eller får ditt samtykke. Samarbeidspartnere vil kun få innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre tjenester for KontorTeknologi AS. I slike tilfeller inngås databehandleravtaler for å ivareta informasjonssikkerheten, i tillegg vil KontorTeknologi AS bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå. Mer informasjon om tredjeparter vi benytter finner du under Analyse, Personalisering og Markedsføring i denne erklæringen.
6 Endringer i erklæringen
Hvis vi gjør endringer i denne personvernerklæringen, legger vi ut den reviderte versjonen her med en oppdatert revisjonsdato. Vi oppfordrer deg til å se igjennom erklæringen regelmessig. Dersom det blir utført større endringer som vesentlig endrer vår personvernpraksis kan vi også varsle deg på andre måter som f.eks. via e-post, eller på selskapets nettside eller sosiale medier.
7 Kontaktinformasjon
Ønsker du at KontorTeknologi AS sletter dine opplysninger, eller du ønsker å få utlevert dine personopplysninger lagret av KontorTeknologi AS, så ta kontakt med oss på e-post kundeservice@kontortek.no
Postadresse:
KontorTeknologi AS
Vaterlandsveien 19
3470 SLEMMESTAD
Sist revidert 6. Juli 2021