You are currently viewing Slik skaper vi trygghet på møterommet

Slik skaper vi trygghet på møterommet

Jan Slåtto-Jensen
(Mobit Asker & Bærum,
Furuset og Romerike)

Skrevet av: Jan Slåtto-Jensen

Vi er vel enige om at videomøter er kommet for å bli og at det derfor er viktig å ha full kontroll på utstyret man investerer i på møterommet. Videomøter skal være like enkelt som å møte hverandre fysisk i samme rom og brukerne skal føle seg trygge på at løsningene fungerer. Hver eneste gang. Men – er dette mulig å få til?

Her får du vite hvordan vi skaper magi og teknologi-trygghet på møterommene til våre kunder.

1 – INVESTER I EN PROFESJONELL BEFARING OG BEHOVSANALYSE

Jeg tør påstå at de aller fleste av oss har brent penger på å kjøpe inn diverse teknologi – som enten støver ned eller blir lagt i skuffer og skap, fordi det ikke fungerte slik man trodde.

Utviklingen skjer i svært raskt tempo og kanskje spesielt i covid-perioden og de 2 siste årene. Det har dukket opp flere “ukjente” produsenter som de kjente produsentene virkelig merker konkurranse fra. 

For å få den aller beste matchen mellom møterommet, utstyret og brukernes krav og forventninger – trengs det en profesjonell befaring og behovsanalyse. Dette er noe vi tilbyr både fysisk og digitalt. Vi stiller de viktige og riktige spørsmålene – som til slutt gjør oss i stand til å levere det perfekte løsningsforslaget.

Møteromsløsningen skal brukes hver eneste dag, til viktige møter,  i flere år – og bl.a. derfor bør du investere i en profesjonell befaring. Visste du at vi kan levere interaktiv 3D-tegning av møterommet ditt, når vi sender deg vårt tilbud og løsningsforslag?

2 – VELG RIKTIG LØSNING

Med vårt løsningsforslag – samt over 20 års bransjeerfaring og tilbakemeldinger fra markedet, hjelper vi deg å velge riktig løsning. Vi er helt sikre på at tilbudet og det vi anbefaler, er det mest optimale for deg og din bedrift.

Bl.a. anbefaler vi alltid utstyr som har USB og CAT som standard kontakter, så kan du lett skifte ut enheter (kamera eller lydkilder) – etter hvert som utviklingen skjer. Da unngår du å måtte bytte ut en hel og kostbar løsning, fordi du kanskje bare  skal flytte det til et større rom – som krever en bedre mikrofon og/eller høyttaler.

Med vår “fornøydhetsgaranti” sikrer du investeringen. 

3 – GI BRUKERNE “MTR+BYOD” OG TRÅDLØS SKJERMDELING

Microsoft Teams er noe tilnærmet alle bedrifter bruker daglig, til videomøter og effektivt samarbeid – både internt og eksternt.

Samtidig ønsker man å være mest mulig fleksibel og tilby brukerne løsninger som gjør at de slipper å tenke på teknologien og heller la de fokusere på jobben og den viktige presentasjonen som skal formidles.

Derfor anbefaler vi det vi kaller «MTR + BYOD» som er forkortelser for «Microsoft Teams Room» og «Bring Your Own Device».

Yealink MVC840-II m/ekstra mikrofoner, touchpanel og 2 stk skjermer

Med en slik løsning, har møterommet en egen Teams-konto, som du enten kan videresende møter til – eller bruke til å invitere eller ringe opp kolleger og samarbeidspartnere, uten å ta med seg sin laptop inn i møterommet.

Du kan også koble til din laptop (PC eller Mac) og bruke utstyret til den plattformen du selv ønsker. Det er ingen begrensning. Kameraet og lyskildene kobler seg automatisk til, slik at du kan bruke det til Google Meet, Cisco WebEx, FaceTime, Messenger, Teams, BlueJeans, Pexip, Zoom, Slack, Whereby, Gotomeeting osv

Dette skaper brukervennlighet og tilgjengeliggjør en universal bruk, som idag er et tydelig krav i et moderne møterom.

4 – LA OSS MONTERE UTSTYRET FOR DEG

Om du ønsker en problemfri oppstart, et ryddig og pent møterom – uten synlige kabler osv, bør du la oss ta ansvaret for monteringen. Vi har meget god erfaring, etter å ha montert 100-vis av møterom, i alle størrelser og fasonger.

Våre montører er autorisert på det utstyret som skal monteres og har teknikere tilgjengelig via videosamtale – dersom de skulle trenge hjelp, om det oppstår uforutsette utfordringer.

Vi tilbyr 1 års garanti på selve monteringen. Skjer det noe, kommer vi kostnadsfritt tilbake og fikser det.

5 – FÅ OPPLÆRING OG BYGG INTERN KOMPETANSE

Vi kommer ofte i kontakt med bedrifter som enten har kjøpt utstyr i typiske nettbutikker eller fra leverandører, som ikke har gitt god nok opplæring. Dette har ført til at innkjøpt utstyr ikke er blitt brukt – og når det plutselig en dag skal brukes, er det ingen som vet hvordan..

Vi tilbyr opplæring som vi mener er den viktigste delen av leveransen. Dette fører til at bedriften oppnår god kompetanse, som raskt sprer seg i internt. Dette er med på å øke nivået av trygghet i møterommet – samtidig som det fører til at utstyret faktisk blir brukt.

6 – MANAGEMENT, FJERNSTYRING OG ALARMTJENESTE

Det kanskje aller viktigste, mener vi – er å velge en løsning som bl.a. gjør det mulig å fjernstyre møterommet, uten å være fysisk tilstede. Dette gjør at vi bl.a. kan drive vedlikeholdsarbeid (oppdatering av firmware) og hele tiden tilrettelegge for at løsningen alltid fungerer på den mest optimale måten. Vedlikehold skjer på den tiden av døgnet utstyret ikke blir brukt.

Les mer om vår serviceavtale her

Fjernstyringen etableres via skytjenester, som også du som kunde får tilgang til. Om noen i møterommet trenger support, får de enkel og umiddelbar hjelp.

Yealink Management Cloud Service

Vi kan aktivere alarmtjenester, som varsler både deg og oss – dersom noe skulle skje med utstyret. Det kan feks være at noen har frakoblet en kabel til et kamera, at en mikrofon har sluttet å fungere – eller at internett er nede i møterommet. Ref vårt serviceoppdrag, iverksetter vi umiddelbar feilretting – som i de aller fleste tilfeller fører til at feilen er rettet, før den i det hele tatt er lagt merke til av brukerne.

VIL DU VITE MER OM HVA VI KAN GJØRE FOR DIN BEDRIFT?

Vi skiller oss ut i markedet og vinner ofte over våre store konkurrenter, fordi vi tenker annerledes, har markedsledende kompetanse, er rause og legger sjela vår – i hele kundereisen.

Benytt kontaktskjemaet nedenfor eller ring oss (67 10 20 90), så vil en av våre løsningsarkitekter vise deg hva vi kan gjøre for din bedrift. Vi gleder oss til å høre fra deg!