[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Av Jan Slåtto-Jensen
Daglig leder, KontorTeknologi AS
Interaktive touch-skjermer på møterommet
– gjør møter og kommunikasjon enklere og enda mer effektivt!
Etter å ha drevet i bransjen i mange år – har jeg fått med meg årene da en 32-tommer på møterommet var helt fantastisk stort og nå som 65-75 tommere er mest ettertraktet. Størrelsen har jevnt og trutt økt – men hvor ble det av interaktiviteten? I de senere år, har vi sett at touch-skjermen har inntatt bærbare PC – for å ikke nevne nettbrett. Hva hadde et nettbrett vært uten touch? Mange begynner nå å stille det samme spørsmålet om skjermen på møterommet, ettersom behovet endrer seg og vi blir mer og mer teknologikrevende. Hva hadde møterommet vært uten touch?
Store touch-skjermer har eksistert i flere år – men til priser som har gjort løsningen utilgjengelig for små og mellomstore bedrifter. Med priser på godt over kr 100.000,- for en skjerm, er det forståelig. Endelig har prisene endret seg – og vi ser stadig flere produsenter hiver seg på touch og interaktive skjermer.
Produktspennet går fra mindre møteromsskjermer på 40 tommer til imponerende 86 tommer som baserer seg på IR-teknologi eller kapasativ-teknologi (modellavhengig).
Et lite utvalg av funksjoner:
- Penn & Papir følelse
- Inntil 4 samtidige brukere
- Medfølgende programmer for optimalisert bruk
- Støtte for både iOS og Windows
- 3 år på-stedet garanti ( kan utvides til 5 år )
- Integrerte kamerafester for enkel videokonferanse installasjon
- 70 og 80-utgavene finnes også i 4K
Enkelte modeller leveres også med eget trådløst aksesspunkt for trådløs tilkobling uavhengig av lokalt nett.